Hoppsan!

 
 
 
Jag har ALLTID (?) tyckt att det har varit
viktigt att miljön runt barn har varit vilsam.
 
Gärna  glada färger
men inte så mycket olika mönster blandat om varandra.
Har läst mycket om barn med särskilda behov
och också då fått min ståndpunkt bekräftad.
Barn
och då särskilt de med olika perceptionsstörningar
behöver ha en rofylld omvärld och ytor att vila ögonen på.
 
Både hemma och i skolor och förskolor
tycker jag att det är viktigt
att man tänker på barnen i första hand
när det gäller färgsättning
och inte bara går på vad som är modernt!
 
 
Så ni kan tro att jag blev glad
när jag hittade det här gamla fotot
på sonens rum från 1993!
Det är precis detta jag menar....
eller inte!
   (klicka på bilden om ni vill njuta av mönsterna i större format!)
 
Visst är det svårt att leva som man lär!
Häpp!
 
Ps. Om ni vill
kan ni leka leken
"Hitta babyn"
på kortet!
Hon smälter bra in....
givetvis iklädd mönstrad pyjamas!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0