Ketchup? Ja tack!

 
 
För en som jag som inte gillar ketchup
så verkar rubriken kanske lite konstig!
Jag äter gärna ketchup I mat
men inte gärna PÅ mat!
 
Men igår kväll åkte flaskan fram
och jag sprutade på!
 
Nä, inte på maten utan direkt på fatet!
 
???
 
Jo, det var så här
att i skåpet stod ett fint fat
(bland många andra!)
Fatet fick jag för åtta år sedan när vi delade upp mammas saker.
 
Var hon har fått det ifrån vet jag inte...
kanske har hon eller pappa köpt det själva....
kanske kommer det från min mormor och morfars hem....
kanske kommer det från min farmor och farfars hem....
det får jag aldrig reda på!
 
Men hur som helst så tyckte jag att det skulle fram i ljuset.
Fatet var mycket vackert men ändå inte!
Slitet.... javisst men vackert!
Det som inte var lika vackert var att det var mer svart än silvrigt!
 
Så det var bara att ta fram ketchupen
och spruta på!
 Och börja äta!! 
 
Nä, givetvis inte
utan börja putsa!
 
Och vips så var fatet skinande blankt igen!
 
Tog tyvärr ingen före bild
men så här ser det ut efteråt:
 
 
  Och ännu en bit av min mormors gamla spetsar kom till användning!
 
Ska på jakt idag efter ett ännu tjockare ljus så blir jag helnöjd med resultatet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0