Man ser det man vill se....

 
 
....eller?
 
 
 
Häromdagen kom jag och maken till att prata om en av sönernas "gamla" lärare.
 
Jag beskrev henne
och sa att hon hade varit en sådan bra pedagog,
modern i sitt tänk,
såg det positiva i varje elev,
hade bra hand  även med strulpellarna,
hygglig mot eleverna men ändå bestämd,
kunnig och intresserad av individuella lärstilar....
m.m.
 
Maken som har
(omöjligt?)
sämre minne än vad jag har
kom fortfarande inte på vem jag menade.
 
? ? ? ? ?
 
Jag fortsatte att beskriva hennes arbetssätt
och
vilka andra lärare hon hade samarbetat med...
 
Då föll polletten ner hos maken
!  ! ! !
och han sa:
 
" Var det hon som brukade ha så korta kjolar?"
 
Suck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0