Är det .....

...lille-nyårsafton idag?
Nä, så heter det nock inte men jag kan väl som vanligt skapa lite nya  egna ord.
Det kommer ju så många andra nya konstiga ord in i nationalencyklopedin
(se där bara det är ju ett konstigt ord) varje år!
 Nä, Svenska akademiens ordlista är det väl, förresten!?
Och inte ens det blev rätt!
Tredje gången gillt!
Det är ju i Språkrådets ordlista det kommer nya ord.
http://www.sprakradet.se/9287

Hur som helst så är det dagen före nyårsafton
och vi ska ikväll göra ett nytt försök att fira jul i Smedstorp hos svärmor/mamma/farmor/gammelfarmor.
 Det verkar ju inte som att det ska bli  någon snöstorm idag iallafall!
Så denna gången ska vi väl kunna ta oss dit och njuta av hennes goda mat!

Lillejulafton fick ju"firas" här hemma i sällskap med Steffen, Madde, Mea och Lotta!
Detta ledde till att vi nu sitter med nya lotter till Lotta ikväll
men som tur är behöver man ju inte spela
utan kan kolla på internet imorgon hur mycket vi vann!
Funderar redan på vad vi ska göra med vinsten............


 Varför lägger jag överhuvudtaget energi på det?
Det är väl bara att hämta ut en ny lott!
För OM jag vinner så är det ju DET jag vinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0