Inne igen.....

.....både här och i huset.
Det har inte gått att logga in på bloggen på nån dag men nu funkar det igen.
Och att vara inne i huset är skönare än att vara ute i snövädret!
Fast idag har det i och för sig varit en fin vinterdag till skillnad mot igår då det var "böst" på Österlen.

Några steg i rätt riktning mot julkänsla har jag tagit sen jag skrev här senast.
Pepparkakorna är bakade och de flesta är dekorerade.

Julkransen är bunden och uppe på dörren.


Och de första julklapparna är inslagna.

Men nästa vecka måste jag nog sätta lite bättre fart om allt ska bli färdigt innan jul.
Visst säger alla att man inte ska stressa och att man inte behöver göra så mycket
och det gör jag inte heller.
Men visst är det trevligt om granen är klädd och skinkan  griljerad på julafton
och inte veckan efteråt..... eller?

Nu i helgen kommer William och så vankas det kalas i Vinslöv om inte snön sätter stopp för det.
Och kanske några tomtar till kommer på plats.

Ha en skön fredagskväll alla så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0