Sjusovardagen

Idag är det den 27/7 och den dagen kallas också för SJUSOVARDAGEN





.....27 juli var tillåtet för alla att sova länge, men den som sov längst fick en mindre populär arbetsuppgift som straff.
......den som sover länge den här dagen, kommer att vara trött ett helt år framåt.
.....regn på sjusovaredagen betyder regn i sju veckor framåt.
(Wikipedia)


Själv har jag inte sovit länge idag. Klockan ringde 04.45! Var på jobbet klockan 06.00 helt i onödan visade det sig. Inga barn förrän 06.45! Så kan det va!
Regnat har det inte heller gjort så då slipper vi sju veckors regn!

Men nu är klockan 15.00 och jag är hemma igen och nu ska jag inta sängen en timme. Ikväll bär det av till Landskrona och konsert med Status Quo.

Kanske inte mina favoritartister men det gör ju inte ont att titta på Francis Rossi precis!
Helst inte om han står med ryggen mot publiken!
Hmm, är kanske inte ryggen mina blickar fastnar på.......eller kanske är DET en del av ryggen..... eller lite nedanför...... eller nånstans däromkring iallafall!



Återkommer med en rapport huruvida jag fick valuta för mina pengar eller inte!

Hoppas givetvis på en rolig kväll med maken & co.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0