Dagen efter dagen före!?

Vaknade med huvudvärk och det utan någon egentlig anledning! Eftersom jag fortfarande kan vara lite snurrig av mig själ så intogs inte en endaste droppe alkohol igår.  Så någon bakfylla är det då inte! Även maken var nykter så det kan ju inte heller bero på att han har legat och andats på mig!
Men jag tar en treo så går det nock över.

Gårdagen blev för övrigt en trevlig dag tillsammans med olika generationer av släkten. Firades som vanligt med god mat, lite sång, lite snaps, lite lekar, lite prat, lite skratt och även lite avkoppling. Medelåldern stiger och tempot sjunker på midsommarfirandets deltagare och det är helt i sin ordning tycker jag.

Dagen idag blir en mycket lugn dag! Inombords alltså, ute är det allt annat än lugnt. Det blåser, så att ligga i solstolen är inte att tänka på. Men att halvligga i fåtöljen och läsa deckare tycker jag verkar som ett perfekt midsommardagsfirande för mig.


 


Har varit på biblioteket och lånat lite sommarlitteratur bl.a deckare av Anna Jansson (dock inte hennes nya) och även lite skönlitteratur av Elsie Rydsjö. Har alltid gillat hennes böcker, så jag kan nog fördriva tiden idag.

Om arbetslust skulle infinna sig idag så har jag ju fortfarande inte sorterat mina papper! Så det arbetet finns ju kvar! Kanske jag t.o.m. hade hittat förra årets sånghäfte då!

Eventuellt blir det en liten promenad framemot eftermiddag/kväll men jag lovar ingenting , det är säkrast så!

Maken fortsätter sitt idoga skrapande av hallen. Tro det om ni vill eller ej men han har hittat hallens femte färg! En ny nyans av grönt! Den hade vi nog förträngt!




Dagens middag: Kassler, sill, nypotatis, gräddfil och sallad.




Dagens klurighet: Vad är det för likhet mellan en flod och en kanon?

Svar på gårdagens: OCH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0