Fredag 18/6 = semestern börjar!


Tjoho, då var det dags!
Årets huvudsemester börjar idag (i eftermiddag) och varar i fem veckor framåt!

Ska inte gnälla men det hade varit skönt att vara lite piggare och inte ha yrseln spökande i huvudet!
Men jag tar det lugnt så blir det säkert bra.

Semestern blir en lagom mix av avkoppling, renovering av hallen, sortering av gamla papper, diverse konserter och säkert en hel del annat också, makens födelsedag t.ex.

Någon längre resa är inte inplanerad men dagsturer lite varstans blir det säkert, allt givetvis styrt av vädret som alltid. Tänk vad beroende vi är av det!

Eftersom jag inte är ett fan av att ligga på stranden längre, så behöver jag inte ha någon medelhavsvärme på min semester, men lite varmare än idag hade ju inte varit fel!
Lite solbränna  gör ju  att man känner sig friskare och snyggare!

Tycker det är dags att kunna sitta ute länge om kvällarna, grilla, ta ett glas vin och bara njuta av lugnet och tystnaden i vår trädgård.
Men då får det banne mig sluta att blåsa upp varenda kväll som det gjort hittills.

Hur som helst så är jag ledig från mitt ena arbete fem veckor framåt och ska med glädje arbeta på mitt andra under  den här tiden! Omväxling förnöjer sägs det ju!

Första veckan har jag enskild semester sedan delar jag tre veckor med maken och sedan har  jag en vecka till på egen hand för att vila upp mig på!
Blir säkert jättebra!

 Ha en skön sommar alla!


Dagens middag: Hämtpizza! Troligtvis Tomelilla special


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0