Deppigt!

Lite deppigt känns det idag! Fick under dagen ett besked om att en före detta kollega gått bort under natten. Bara 56 år gammal tog cancern hennes liv. Oerhört tråkigt och tankarna finns hos hennes anhöriga.Vila i frid, Stina!

Mötet på jobbet ikväll var väl inte heller något glädjemöte precis. Spartiderna består eftersom barnantalet i kommunen sjunker. I nuläget sägs ingen personal upp eftersom vi tror på ljusare tider efter jul. Men men vi vet inte! Jag själv ligger väl inte sämst till men det är inte roligt om någon kollega heller sägs upp! Men i nuläget gäller det att hålla humöret uppe och jobba på!





Imorgon hoppas vi på sol! Vår avdelning ska på utflykt och allting blir ju givetvis roligare med fint väder. Matsäcken har jag packat redan nu eftersom klockan ringer 04.30 imorgonbitti. Ingen sensationell matsäck precis: rågbullar med rostbiff och kalkon (rester från Meas dop), äpple, jordgubbssaft och kanelbullar! Kaffe dricker jag till frukost och sedan får jag klara mig utan till klockan två! Men då lär det skrika i kaffetarmen!

Nu väntar maken med en nybryggd kopp kaffe! Tack och godnatt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0