Ännu en månad.....

...har gått och en ny tar vid.
November känns för det mesta som en mörk, kall och trist månad men i år har den ju börjat bra.
Ingen sol idag visserligen men heller ingen kyla utan ett härligt senhöstväder med 10 plusgrader.
Själv har jag tillbringat hela dagen i skogen.
Varit på andra delkursen i "Skogen som klassrum"
Fick lite nytt och matnyttigt till livs; både för huvudet och magen!


Klimatsmart korv-och rotfruktsgryta med pinnbröd tillagades över öppen låga.
Smakade mums!
Maken gillade däremot inte den aktiviteten.
Inte maten alltså (han var ju inte där!) utan snarare lukten jag hade med mig hem.
Han påstod att han inte gillade rök!
Det ska jag komma ihåg till nästa sommar när han vill grilla avigt och rätt!♥


För övrigt känns det som om november kommer att bli en händelserik månad med mycket begivenheter och mycket god mat!
 Alla helgons dag, Fars dag, Mårtensafton med födelsedagsgris, 18-årskalas, julbord, första advent......
Mumsellimums!
Blir nock till att fortsätta promenera trots att stegtävlingen är slut för denna gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0