Inte ensamma....

Idag styrde maken och jag kosan mot Malmö och IKEA.

Nya gardinstänger till två rum på ovanvåningen skulle inhandlas.
Och även lite annat smått och gott.

"På hemvägen kan vi ju köra inom XXXLutz" sa maken

Sagt och gjort. När vi var färdiga på Svågertorp
(hann inom Biltema också, skickebud till Robin!)
körde vi mot Bulltofta.
Och det gjorde många, många andra också!!

Eftersom vi var kissnödiga så var vi ju tvungna att gå in.
Toaletterna låg vid restaurangen och utanför den stod en vakt och slussade in folk.
Kissnödiga fick gå in, hungriga fick vänta.
Yes, yes vi hade rätt behov och fick passera in!

Efter en liten runda i affären så gick vi med snabba steg mot
utgången, korvkiosken och bilen!

Eh, vad ska jag säga XXXLutz är kanske inte vår affär.
Nu såg vi ju inte hela utbudet på grund av folkträngseln
men det känns som om IKEA blir vårt förstahandsval även i fortsättningen.

Men jag ska nog ge XXXLutz en chans till någon gång lite längre fram innan jag dömer ut dem.

•  • • • • •

Trots att jag förra julen sa att jag inte behövde fler julsaker
så har det slunkit ner lite saker i varukorgen denna helgen.

Men tomtarna var ju såå söta och dukarna såå billiga!



Så det må väl vara förlåtligt att det blev lite nytt julpynt.
I år också.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0