Varför samarbetar inte.....

mina hjärnhalvor?

   är ungefär lika med  vissa dagar!

Halva hjärnan vet att vill jag bli av med överskottskilona gäller bara
• att äta mindre och motionera mera!
Andra hjärnhalvan går på reklamtrick om snabba lösningar som
• viktreduceringspiller!

Och vad händer?
Jo, piller beställs
(gratisprov givetvis!)
Piller kommer hem i brevlådan.
Piller stoppas i munnen.
Kroppen reagerar.
Men icke med viktnedgång
(så långt hann jag inte komma)
utan med en allergisk reaktion.
Högröd och varm i ansiktet,
utslag på armar,ben och hals,
stickningar och känselbortfall i händer, fötter och ansikte,
svullnad i fingrar och läppar.
Mycket snabbt förlopp kan jag berätta!

Isabelle är som tur var hemma
och rycker ut med Betapred och Tavegyl.
(TACK!)

Nu tar andra hjärnhalvan över och slänger tabletterna
och skriver ett litet brev till tillverkarna av mirakelpillret!

Den hjärnhalvan bestämmer också att hädanefter vill hon konsulteras innan
andra hjärnhalvan tar några beslut!

Slutet gott allting gott!
Hoppsan, det är ju det där sista som är grundproblemet........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0