Var kom hon ifrån?


NU ÄR JAG IRRITERAD!!

En tokig gammal dam har flyttat in hos mig.
Jag vet inte vem hon är; var hon kommer ifrån eller hur hon kom in.
JAG bjöd iallafall inte in henne. Allt jag vet är, att en dag var hon bara här.

Hon är en smart gammal dam som lyckas gömma sig för det mesta, men
närsomhelst jag går förbi en spegel så kan jag se en glimt av henne.
Och när jag sen tittar i spegeln för att kolla hur jag ser ut; 
då är hon där, tar upp hela spegeln fullständigt och blockerar mitt vackra ansikte och min fina kropp.
Det är väldigt oförskämt!

Jag har försökt skrika åt henne men hon bara skriker tillbaka. Om hon vill
bo kvar, kunde hon väl iallafall erbjuda sig att betala lite av hyran.
Men icke. Ibland hittar jag en tia i jackfickan eller lite växel under
en soffkudde, men det är faktiskt inte tillräckligt.

Jag vill inte anklaga henne, men jag tror att hon stjäl pengar från mig.
Jag tar ut 500 kronor och efter några dagar är de helt borta. Jag gör
verkligen inte av med pengar så fort, så jag kan bara dra slutsatsen att den
gamla damen nallar av mig. Om hon åtminstone använde pengarna till rynkkräm.
Herre Gud, vad hon skulle behöva det!

Och pengar är inte det enda jag tror hon stjäl.
Mat försvinner med en alarmerande hastighet, speciellt goda saker som glass, kakor och godis.
Det verkar som om jag inte kan ha sånt hemma längre. Hon verkar älska sötsaker,
men hon måste nog se upp, för hon börjar faktiskt gå upp i vikt.
Jag tror att hon märkt det. Och för att hon ska känna sig bättre till mods,
har hon mekat med min våg bara för att jag ska tro att jag också har gått upp.

För att vara en gammal dam är hon rätt barnslig. Hon spelar mig fula spratt,
till exempel så ändrar hon mina kläder så att de inte passar längre.
Och hon stökar till bland mina filer på datorn och bland mina papper, så ibland hittar jag ingenting!

Hon har hittat på en annan grej som också stör mig. Hon kollar min post och tidningar
innan jag har en chans, och så suddar hon texten så att jag inte kan läsa den.
Och hon har gjort något riktigt jäkligt med volymkontrollen till tv, radio och telefonen. Nu hör jag bara mummel och viskningar.
Hon har gjort  mycket annat också; t.ex är trappan brantare, min dammsugare
tyngre och mina kranar svårare att vrida om nu.
Hon har till och med gjort min säng större och större, så det är en utmaning varje gång jag ska i och ur den.
På sista tiden har hon satt klister på burklocken och gjort det nästan omöjligt för mig att öppna burkarna.

Just när jag  trodde att hon inte kunde bli styggare, så smög hon med när jag
skulle ta foto till mitt nya körkort och precis när kameran går av, så måste hon ha hoppat upp framför mig. INGEN KOMMER JU ATT TRO ATT DEN GAMLA DAMEN PÅ KORTET ÄR JAG!!!!

Har du också sett henne?
Piggen påstår att hon INTE syns till när han är ensam hemma!
Det enda han har märkt är att det försvunnit godis!
SKUMT!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0