Flyttdax




Idag flyttar sonen med familj till Tomelillas gräddhylla! (hihi)

 I husannonser kallas området numera för "Bo Ohlsson kvarteret".

När vi köpte vårt hus här 1987 berättade vår mäklare Gert-Peter
(som själv bott här som liten)
att området hade ett annat ök/smek/namn i folkmun.
Anledningen till detta namn var att många av de familjer som både här på 50- och 60-talet hade begåvats med många barn.



Vad var det då som området kallades?
Jag tror jag viskar fram det för det är väl inte riktigt rumsrent!
"Ståpicka-kvarteret"

Idag är vi som bor här inte lika aktiva på den fronten kan jag meddela!
Antalet barn per familj är nog 2 stycken i genomsnitt idag skulle jag tro!

Hur som helst så hälsar vi familjen Rosengren/Högström/Throbäck
VÄLKOMNA
till Hantverkaregatan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0