Sensommarvärme

Så härlig dag vi haft idag!
Strålande sol och varmt och gott!
Hörde på radion att de tvistade om det var brittsommar eller inte.
Slog upp i lexikon och fick följande förklaring:

Brittsommar=varm och solig period under hösten. Namnet kommer av den heliga Birgittas dag, brittmässan, 7
oktober.Brittsommar är huvudsakligen det samma som indiansommar. En del hävdar att indiansommar kan inträffa när som helst på hösten medan brittsommar är varmare perioder nära den 7 oktober

Brittsommar?,
indiansommar?,
sensommar?

Jag bryr mig inte!
Jag njuter!

Idag har Theo och Mea förgyllt min dag och de ska göra så imorgon också! 
Jag och Mea hämtade en glad Theo på förskolan och Mea blev överlycklig över att få träffa storebror!
Härligt!

Theo och jag spelade fotboll medan Mea låg på en filt, tittade på träden och plockade i gräset.
När Madde kom blev jag utbytt och fick nöta bänken!!


Till mellanmål åt Theo 14 plättar med jordgubbsylt! Mums!
Lovade att spara några till imorgon också.
Tar de slut ikväll får jag väl upp och grädda nya i morgon bitti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0