FÄRG ÄR BRA!

 

 

Var hos doktorn igår
 
för min årliga hälsokontroll.
 
Blodtrycket var högt,
 
kolesterolet var högt, 
  
jag hade ökat i vikt
 
och allmäntillståndet var inte så bra.
 

Doktorn sa att det inte var
så komplicerat att börja äta rätt
 
och att det skulle lösa mina hälsoproblem
och få mig att må bättre.
 

Han sa:
   
Börja tänk i
färger. 
Fyll din tallrik med sådant som är färgrikt. 
Prova med någonting grönt, orange, rött, 
och kanske någonting
gult, etc. 



Så jag tog honom på orden,  åkte hem
och satte i mig massor av färg:









 
 


Och tro det om ni vill eller ej
men jag mådde genast bättre!! 
  
Jag kunde väl aldrig tro att det kunde vara så lätt att äta rätt!!

Så lyd doktorns råd:
Ät färgrikt och må bra! 


 Stort TACK till Lena Mårtensson för idéen till detta inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0