Water For Elephants

Igår var maken och jag på bio.
Händer inte alltför ofta.
Vi har nämligen inte samma smak när det gäller filmer.
Han vill ha lite spänning och action.
Jag vill ha lite spänning och kärlek.
Alltså inte riktigt samma spänning; som ni förstår....

Men nu var det ju så att de fådda biobiljetterna snart gick ut
och vi var tvugna att antingen kasta dem
eller hitta en film som båda kunde tänka sig att se.
Och det hittade jag....
och han hängde med!

Det blev
Water For Elephants
och det blev bra.


En film med kärlek, slagsmål, intriger, lögner, spänning, sorg, vänskap,glädje, relationer....
ja, den hade det mesta, utom då kanske action.
Kan det varit därför maken var enda mannen/killen i salongen......

Kanske inte några direkta överraskningsmoment i den heller
 men en klart sevärd film
med  en handling både i nutid och dåtid
och ett happy ending både i nutid och dåtid.
Och då givetvis kom där en liten tår...
på vems kind behöver jag kanske inte säga!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0