Guldet blev till kronor!


I smyckeskrinet har det legat några söndriga saker under ett antal år.
Billiga guldsmycken som jag själv köpt eller fått i julklapp nån gång.

Bl.a en läkring jag fick i julklapp för några år sedan
(den andra gick sönder direkt och den slängde jag då tyvärr)
 en tunn ring jag köpt på internet för många år sedan
ett par örhängen där pärlorna trillade av direkt och som jag aldrig använt
och en ring jag köpte 1979 när jag gick ut gymnasiet men som nu gått sönder.

Alltihop i tunt guld och absolut inte i 24 karat och inte värt att reparera.
 Igår åkte skrotet iväg till Guldbrev och idag har jag 1052:- på kontot.

Nöjd?
Ja, faktiskt!
Bättre med hela silverkronor i börsen
 än trasiga guldsmycken i lådan!
Tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0