Kärleken består....

....men kopparna växlar!
Kärleken till kaffe har jag grundat sen barnsben.
Då dracks den  i kaffekoppar med fat som brukligt var då.
Sen kom kaffemuggarna in i mitt liv.
Gärna stora tjocka och rubusta.
Men nu har jag fått en ny favorit.

Swedish Grace;
t.o.m namnet är vackert!
Formgavs redan 1930 av Louise Adelborg
men den står sig än idag.
Tunn, smäcker och god att dricka ur.

Var med ett gäng kolleger i Höganäs i veckan
och då passade vi på att besöka Höganäs Outlet på hemvägen.
Och det var där jag fyndade dessa vackra muggar.
Färgen jag valde heter Snö
men den finns även i andra ljusa fina pastellfärger.
Läste någonstans att det var tantvarning på tunna muggar/koppar.....
Kan så va...
 ...men med så vackra muggar i min hand titulerar jag mig gärna tant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0