Nu så....

....är jag här igen!
Jag lovade ju en liten uppdatering om vad som hänt sen sist!
Har adventspyntat köket:

Imorgon kommer luciorna och änglarna upp
medan tomtarna får vänta någon vecka till.
• • • • •
Förra lördagen var jag på bio med Isabelle, Theo och William.
Arthur och julklappsrushen väntade

och vi laddade upp med godis, popcorn och läsk.
Satte oss till rätta och så på med 3D-glasögonen!

Kollade efter en stund vad det var för skillnad med eller utan glasögonen;
såg ingen skillnad men behöll troget glasögonen på.
När vi gick ut fick vi reda på att filmen inte sänts i 3D!
Häpp!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
I måndags hade vi sista personalmötet innan jul
och då brukar vi äta lite gott och spela julklappsspelet;
så också i år!
Vårt julklappsspel har underrubriken:
"Det du fått av svärmor men inte vill ha"
Själv hade jag turen att få två fina saker:

En uggla och en svan!
Nä, om sanningen ska fram så var de nog kvällen ruggigaste saker
men de väckte nog mest skratt iallafall
och det ska ju både de och givarna ha credit för!
Blomman ska få komma i en ny kruka
medan fåglarna får gå hädan imorgon!
R.I.P
• • • • •
Idag har jag mest "degat"
vilket har resulterat i lussekatter och saffransbullar med vanilj och en nysatt pepparkaksdeg.
När jag bakade ut lussekatterna fick jag en känsla av att jag glömt något!
men först när jag skulle pensla dem upptäckte jag att de var litta bleka!
Jag hade glömt saffranet i dem!

Så i år har vi lussekatter utan saffran
och vaniljbullar med dubbelt så mycket saffran mot vad vi brukar!
Så flexibla är vi!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Nu ska jag göra maken sällskap i soffan;
Tjuvarnas jul , Så mycket bättre och Downtown Abbey väntar på mig!

Ha en skön lördagskväll så hörs vi!
Kanske rent av redan imorgon!
Vem vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0