Alla hjärtans dag!





Eftersom jag inte är så politiskt korrekt så firar jag
Alla hjärtans dag.

Ja, ja jag vet! Man ska tycka att den är kommersiell!
Men jag TYCKER att vi behöver fira det vi har att fira
annars blir vår värld rätt tråkig!
Och från början så firades den faktiskt till minne av helgonet Sankt Valentin
och vi tycker ju om att fira minnet av andra helgon t.ex Lucia
så jag tycker inte vi behöver skämmas för att vi uppmärksammar
Alla hjärtans dag!

♥♥♥

Man behöver inte köpa överdådiga chokladkartonger eller enorma rosenbuketter.
Man behöver bara uppmärksamma de man tycker om med några snälla ord eller en extra kram!

Själv fick jag för många,många år sedan ett fint hjärtekort av Robin med texten:

"En snel mamma är en mamma som bedar"

Kortet har jag tyvärr blivit av med, men minnet av det kommer jag alltid att ha kvar!
 (Jag tror att jag bäddade hans säng den dagen!)

 Så ta nu tillfället i akt och säg eller skriv nåt fint till dem ni tycker om!
Det värmer gott!

♥♥♥

Ha en bra dag alla så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0