Energitjuvar!




Att det finns människor runt omkring oss alla som är energitjuvar visste jag redan.
Människor som tar din energi för att du retar dig på dem,
eller för att de förväntar sig att du ska göra saker åt dem
eller för att de inte gör saker så som du har tänkt dig.
Alla energitjuvar kan man ju inte välja bort
men man kan lära sig olika strategier och sätt att förhålla sig till dem.

 Men några energitjuvar som man kan välja bort och göra sig av med
är alla de där projekten
som man skulle göra
men som inte blir gjorda
men som ligger och mal i det undermedvetna.

 Jag tittade på programmet Plus på  Svt 1 häromdagen och då pratade Charlie Söderberg
med en man som inte blev färdig med sin husrenovering.
http://svtplay.se/v/2328637/jari_hognedahl_del_3

Så många kloka ord som sades i detta samtal!
Tycker i allafall jag!
Kanske för att mycket av det han sa passade in på mig!
Jag har många ogjorda saker som ligger och väntar på att bli gjorda.
Många saker som ligger och väntar på att bli sorterade.
Många saker som jag ska kolla sen!
Sånt tar energi!
Han sa också att man inte heller skulle lova att höra av sig
eller komma och fika om man någonstans  ändå visste att det inte blev av.
Sådana löften ligger  kvar och gnager i bakhuvudet.
 Ju fler ogjorda saker ju tröttare blir man
och man kommer inte till skott!
Så klok han är den där Charlie Söderberg.
Tänk om man skulle göra som han sa och rycka upp sig!
Tänk om man skulle ta och börja rensa ut/bort lite av sina projekt/grejer.
Tänk om man skulle börja redan idag!
Tänk det tror jag att jag ska!
Jag ska ta tag i saker redan idag!
Redan i eftermiddag!

Men först ska jag bara.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0