Gillar Lotta!

Har aldrig kunnat bestämma mig för vilken av Astrid Lindgrens figurer jag gillar bäst.
När jag läste engelska på KomVux för ett antal år sedan så gjorde jag ett arbete om henne och hennes böcker. 

 
Då fick jag frågan  om vilken figur som var min favorit men hade inget svar.
Men nu tror jag att jag har bestämt mig!
Idag kom jag på det!
Jag gillar Lotta!

Lotta på Bråkmakaregatan är min favorit!
Så är det! 
Och varför kom jag då på det just idag?
Jo, Lotta säger i en av böckerna och filmerna att:

"Det är konstigt men jag kan nästan allting"

Och idag kom jag på att det stämmer på mig också!

JAG KAN NÄSTAN ALLTING!

 Idag t.ex kunde jag värma rester till middag!
Och jag kunde sitta i fåtöljen och titta på storslalom!
Och jag kunde sjunga högt och tydligt (och litta falskt) till min favoritmusik!
Och jag kunde...eh....eh...
Sen var det nock inget mer idag!
Men ni ser:
 
Jag kan NÄSTAN allting!

 eller iallafall nåt! 

Ja, utom att åka slalom då förstås!
Men det behöver jag inte kunna för det gör de så bra på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0