Jag tappar snabbt....

....intresset för tv-program.

Tittar sällan färdigt på en film
(om den inte är sorglig och romantisk)

Har faktiskt följt Morden i Midsomer ett tag men nu lagt ner den också.
(tror inte det blir detsamma med ny Barnaby)

Sporten lyssnar jag på med ett halvt öra.
(tröttnar på alla ursäker och undanflykter)

Debattprogram är tradiga
(diskussioner blir pajkastning)

Har inte ro att följa några serier.
(tycker det blir segt)

Är kvällstrött
(så allt efter halv tio är uteslutet)

Trots detta har jag börjat att följa två serier samma kväll!

Och de börjar inte förrän 21:30!
Och slutar inte förrän 22.50
Hur ska detta gå?
Hur länge ska mitt intresse vara?
Av den ena har jag sett två avsnitt och av den andra ett!
Den ena kommer att gå i sju avsnitt och den andra i tretton!!

Än så länge är mitt intresse vid liv!
Än så länge längtar jag till nästa avsnitt!
Än så länge somnar jag inte mitt i programmet!
Kommer jag att orka?

Fortsättning följer.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0