BOB igen!



Hade turen att bli utvald två gånger så jag har även provat en syltsort!
Jag valde hallon/ persika eftersom det lät som en spännande kombination och något jag aldrig smakat.
Till min hjälp hade jag dottern som är något av familjens syltexpert!

Första intrycket var att burken såg väldigt inbjudande ut;
fin bild och snirklig text.

När vi öppnade burken kom en god doft av hallon emot oss! Positivt!

Vi valde att använda sylten som smörgåspålägg.

Vid första tuggan kändes sylten väldigt söt och det visade ju även innehållsdeklarationen att den var.

52g socker per 100g är mer än vad de sylter vi brukar handla innehåller!

Behövs kanske extra mycket socker om man inte använder konserveringsmedel?

Hur som helst blir slutomdömet att det är en mycket god sylt om än lite söt.

Kombinationen hallon/ persika okej;
hallonsmaken tar nog överhand men det är absolut inget som stör!

Kommer jag att köpa den igen?

Kanske! Min ena affär rear den just nu för 10:-  mot 21:- i ordinariepris
och då är den ju väldigt prisvärd!

Men troligtvis håller vi oss till vår vanliga lättsockrade sort även i fortsättningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0