Idyll eller krigszon?

Har tillbringat eftermiddagen i Haväng.
Den i mitt tycke mest idylliska platsen på Österlen.
Maken och jag njöt av solen, lugnet och havets brus.


Jag tittade på bilderna jag tog och tänkte att det måste varit Haväng
som Michael Saxell syftade på när han skrev refrängen till sin sång
Om himlen och Österlen:
"Att det är nog lite närmre till himlen från Österlen"

Men jag landade rätt kvickt när jag gick in på Ystad Allehandas nätupplaga och läste:

Haväng: Misstänkt torped upphittad


Ja, ja visserligen kan jag vara lite explosiv och ha kort stubin ibland
men att kalla mig torped var väl ändå att ta i !!!


Nu var det nock inte så farligt;
det var inte mig de menade
 och Haväng är och förblir trots allt mitt Paradis på jorden!
Med eller utan torpeder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0