Kesella




Hela familjen blev uttagna till testpiloter av smaksatt Kesella!
Detta innebar att vi skulle provsmaka åtta stycken;
fyra med hallonsmak och fyra med rabarbersmak.

Nu är ju familjen inga storätare av efterätter i allmänhet och inte av kesella i synnerhet
så lite panik fick jag allt!

Fick dock hjälp av diverse släktingar att ta mig igenom burkarna.

Dottern påverkade tyvärr mig när hon hade provsmakat Kesella hallon
och påstod att den smakade majonäs.
Detta fick mig också att känna en majonässmak.
Tyvärr, men troligtvis var det inbillning.
Andras omdöme är att den är jättegod;
både att äta som den är och som tillbehör till fruktsallad.
Kesella rabarber smakade jag idag och den tyckte jag genast om.
Gillar rabarber överhuvudtaget.
Jag åt Kesellan som den var;
rätt upp och ner
men kan tänka mig att en annan gång göra en rabarberpaj med den som stomme i fyllningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0