Sen brakade det loss....




Hade en härlig kväll i Tivoliparken i Kristianstad igår!
Trevligt sällskap
(träffade fler Tomelillingar på plats)
härligt väder (några ynka regnstänk på slutet)
god fika (fixad av maken)
och bra musik (Hoolabandoola och Wilmer X)

Nu gillar jag ju inte alla deras låtar
( det gör man väl inte med nån artist)
men mina absoluta favoriter spelades
(Vem får nu se alla tårar med Nisse och Den jag kunde va med Mikael)

http://www.youtube.com/watch?v=7wZ5QRoj9Ws&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dUhWI8F2s-c&feature=related

Och de var samtidigt två av kvällens lugnaste låtar!
(säger kanske en del om min musiksmak)
Kvällen blev överhuvudtaget relativt lugn för mig,
min onda fot gjorde att jag inte sprang några längre rundor precis
och faktum var att jag hade lite problem med att stampa takten också!
(fast det har nog inte med foten att göra)
Maken påstår att jag aldrig håller takten;
fast det är faktiskt så att jag håller MIN takt!

Sen styrdes kosan söderöver igen.
Maken körde alla oss passagerare lugnt och sansat
 ( i HANS takt)
hem till Tomelilla!

Men sen vände det!
Vi hann inte mer än lägga oss i sängen förrän det satte igång!!

Nä,nä inbilla er ingenting!
Det var inte i sängen det blev fart utan utanför fönstret!
Först började det att blåsa upp och minuterna senare
började det att störtregna!
Och det har hållit i sig hela natten
och håller på ännu!
 Så dagens marknadsväder i Tomelilla ser inte alltför ljust ut precis!


Men det blir väl till att ta på regnkäderna och gå ner en liten stund
och se om man kan göra några fynd!

Ha en bra dag alla så hörs vi kanske senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0