Spökskrivare eller.....

....eller gästskribent....
ja, ni kan kalla mig vad ni vill
men jag tyckte det var dags att sanningen kom fram!

 Besökte farmor några timmar igår;
och ska man få någon mat där så måste man hjälpa till!
(gäller tydligen bara barnbarn och inte barn har jag förstått!!)

Så jag sattes på att dela potatis tillsammans med farmor;
ja, och ni kan ju gissa vem som fick den slöa kniven!

Farmor vände sig bort och då passade jag på!
I med potatisarna hela i grytan!
Ha, ha tji fick hon!


Tror ni inte att hon med sina ögon i nacken upptäckte detta?
Jodå, men då gällde det att spela förvånad;
jaså, du menade att ALLA potatisarna skulle delas!

Det var bara att gå på det igen!
Men denna gången med egna verktyg och inte farmors slöa kniv!

Kolla vilka fina skivor det blev då!


Tur jag lärde farmor ett nytt sätt att dela potatis;
det hade hon aldrig kommit på själv!


Men slutet gott allting gott!
Farfar kom och tog över
(undrar om han också är litta drillad av farmor)
och gjorde ett gott potatismos av våra potatisar!

Sen kom mamma och räddade mig från arbetslägret
och jag fick komma hem och vila!

Ps. Undrar vad de sätter mig på nästa gång?
Nu har jag mekat moppe, rensat rabatter och delat potatis.
Skura golv? Jag kan nog lära farmor ett och annat där också!
Hälsningar Mea
(klicka på bilderna om ni vill se mig större)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0