Tokyo Teriyaki beef


Har varit testpilot hos Smartson igen och denna gången gällde det 
Findus World Selection.
Jag valde att testa Tokyo Teriyaki Beef eftersom jag gillar kinamat och tyckte att denna rätten låg i linje med det.


 Förväntningarna var höga att få smaka en kryddstark biff och nudelröra.

Första intrycket innan jag öppnat förpackningen lovade gott tyckte jag.

Trevlig och inbjudande förpackning.

När jag öppnat förpackningen och kikade på innehållet var jag fortfarande väldigt positiv och förväntansfull.

Innehållet  såg mycket inbjudande ut.
Jag kunde tydligt urskilja vad rätten innehöll. Fina bitar av kött, nudlar och diverse grönsaker.

In i mikron och så vänta!

Efter sju minuter tog  jag ut den och rörde om i den.

Det som slog mig först var att jag inte kände någon speciell doft.

Rätten luktade inte soja eller kryddor eller nåt.

Men den såg fortfarande väldigt inbjudande och aptitlig ut. Första tuggan sa mig egentligen ingenting utom att det hela bara smakade soja.

Konsistensen var det absolut inget fel på, storleksportionen helt okej för en tjej; jag blev mätt.

Men jag fick ta fram kryddburken för att sätta lite extra sting på det hela.

Slutomdömet blir:

Helt okej snabbrätt att ta till om man har bråttom
men  kräver lite extra hjälp från kryddhyllan för att tillfredsställa smaklökarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0