Findus Green Deli



Har testat Findus Green Deli på Smartson.

Jag gillar ugnsrostade grönsaker så valde jag French Ratatouille.


Förväntningarna var höga eftersom varan såg väldigt god ut på förpackningen och för att den innehöll körsbärstomater och aubergine; två favoritgrönsaker!

Första intrycket när jag öppnat påsen var väldigt positivt!

Såg fräscht ut med hela små tomater och grönsaker som jag lätt kunde identifiera.

Det var bara de små avlånga, rödaktiga bitarna jag inte blev klok på!


Ner med grönsakerna i pannan och en god doft spred sig i köket.

Nu blev jag varse om om vad de små bitarna jag inte känt igen tidigare var för något; tomatpuré!

Rätten såg fortfarande väldigt aptitlig ut och doftade underbart och vi såg fram emot att smaka det hela.

Slutomdömet blir:

Godkänt men inte mer.

Röran blev för kladdig i min smak; för mycket tomatpuré.

Och trots alla goda ingredienser så var den rätt smaklös; löksmaken kom t.ex. inte fram.

Det hela smakade för mycket tomat även för en tomatälskare som jag.

Så tyvärr; hädanefter fortsätter jag nog att göra min egen ratatouille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0