NN var en annan!

För någon månad sen berättade maken att en viss person hade dött.
Jag kände inte personen i fråga men förstod efter ett tag vem det var.
Och det stämde; jag hade inte sett vederbörande på ett tag.
Jag konstaterade att det hela var mycket tråkigt; personen i fråga var inte så gammal och det hela hade gått mycket fort.

Dagarna gick och det hela föll i glömska.
 
Tills igår:
DÅ KOMMER PERSONEN GÅENDE MOT MIG I AFFÄREN!

Ja, jag stirrade; vände mig till och med om och tittade en gång till
och jag hoppas bara att jag inte gapade!

Jag tyckte att NN tittade konstigt tillbaka.
Men det var säkert bara inbillning.
Personen ifråga vet ju inte om att jag i min enfald dödförklarat henne/honom
och att hon/han nu återuppstått inför mina ögon!

   Ja, så kan det gå när man tror
att man vet något om någon annan
som man uppenbart inte vet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0