Goa minnen eller

....dåligt minne eller dålig smak eller ändrad smak eller...

Maken och jag ville återigen få smaka de goda kakor vi åt i vår barndom;
RADIOKAKA respektive REGNBÅGSKAKA.
Så jag satte igång och letade retrorecept och hittade efter tag vad jag letade efter.

RADIOKAKAN var ju inte så svår.
Bara att röra ihop och varva smet och kex i en form.
REGNBÅGSKAKAN däremot behövde två försök och två kvällar på sig för att bli klar.
(se tidigare inlägg)
Trots detta ser inte min ut som den på bilden till receptet!
(har nog ingen framtid som konditor)
Hur som helst kakor blev det och nu skulle de avnjutas!

RADIOKAKAN såg ju fin ut men fy för den lede så äcklig den var!
Så söt så att jag knappt kunde äta den!
(jag brukar inte ha problem att stoppa i mig sötsaker)
Maken menade på att den kan komma väl till pass när han får lågt blodsocker!
(kanske inte direkt vad diabetessköterskan rekommenderar!)


REGNBÅGSKAKAN såg ju inte lika fin ut men den smakade faktiskt riktigt gott!
(Fast jag kommer nog inte att baka den igen!)

Så vad blev nu kontentan av detta?
Jo, ibland ska man kanske låta goa minnen få förbli  goa minnen!



Och förresten vad är det för fel på Pågens kanelsnäckor.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0