Oj,oj.....

....vilken pärs!
Nu undrar ni säkert vad det är för hemskt jag varit med om?!
Jo, det ska jag berätta!
Jag har varit hos optikern!

Först fick jag luftpuffar i varje öga för att mäta trycket.
Det gick väl an.

Sen var det dags för det traditionella;
bättre så eller bättre så,
när styrkan på glasen skulle bestämmas.
Det gick väl också an.

Men sen kom det.....
bågarna skulle väljas ut!
Japp, det var väl bara att skrida till verket!
På med ett par på näsan och sen titta sig i spegeln.
 
Jo, det var ju lätt! Jag såg ju ingenting med fönsterglas i bågarna!
Så det blev till att köra näsan i spegeln för att få ett hum om hur det såg ut!

Men med hjälp av maken och en duktig optikerassistent så hittade jag ett par snygga bågar till slut!
Tror jag! Jag får väl lita på deras smak och omdöme!

Lovar att återkomma med rapport om hur det hela ser ut!



Vill bara tillägga att mina ögon inte blivit svagare.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0