Rydbergs bearnaisesås

Hade turen att få prova Rydbergs såser hos Smartson.

Valde att hämta ut Rydbergs grillbearnaisesås.

Första intrycket var att förpackningen var perfekt; lagom stor och fin i den ovala formen.

Såsen såg väldigt inbjudande ut; fin i färgen och väldigt aptitretande.

Såsen avåts till en bit skinkstek med tillbehör och den föll mig mycket i smaken.
Som framgår av bilden är jag ingen person som frossar i såser precis!

Kryddig, krämig och lagom "smörig".

Kryddorna kändes inte direkt utan kom fram efter ett tag.

Helt klart en sås jag kommer att köpa igen.

Om jag väljer att grilla eller steka en kryddig köttbit
kanske jag hellre tar den neutrala bearnaisen
så att inte kryddorna konkurerar ut varandra.

Ps. Sonen använde den som dippa till neutrala chips och det fungerade utmärkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0