Oj, vilken natt!

Har kämpat hårt inatt!


Larmet gick om att det var översvämning på jobbet.
Det hade börjat i vattenleksrummet
och sedan hade vattnet snabbt spridit sig vidare in på avdelningen.
Vi var två kollegor och en praktikant på plats.
Jag skyfflade vatten medan kollegan jobbade med att få ut alla barnen
till praktikanten som skulle passa dem ute på gården så länge.
Problemet var att hon inte förmådde att få dem att stanna ute
så när ett barn kom ut
så gick två
(minst!) in igen!
Snacka om rundgång!



Hur gick det då till slut?
Ja, inte vet jag
men det var fortfarande fullt av vatten och barn överallt
när jag vaknade!


Och nu har jag semester till efter påsk
så tills det har det väl hunnit torka upp hoppas jag!

Simma lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0