Sorg och saknad hos många

Periodvis känns det som om det dör ovanligt många människor.
Troligtvis är det inte så
utan det är väl mest en känsla man får ifall man känner till flera av dem som dör.
Just nu har jag den känslan.
Före detta kollegor har mist förälder, farförälder respektive make;
bekanta från vår hemort har avlidit;
grannar har mist anhöriga
och själv har jag mist en faster.
Faster Anna-Lisa var min pappas lillasyster
och skulle till sommaren ha fyllt 93 år.
En dam som levt ett aktivt och säkert glädjefyllt liv 
men som också fått sin beskärda del av sorger genom åren.
Nu träffades vi inte så ofta längre såsom vi gjorde när jag var barn
sist jag såg henne var för nästan exakt sex år sedan och
då var hon en mycket pigg 87-åring.

Bilden är tagen av Kristianstadsbladet för nio år sedan
och det är precis så jag minns henne;
en glad dam med basker på huvudet!
Sov gott faster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0