Valio OLO lättsockrad



och har provsmakat Valio OLO lättsockrad youghurt
 i smaker
na persika/passion och jordgubb/blåbär



Helt lätt var det inte att genomföra testerna.
Fick leta länge och i många affärer innan den lättsockrade varianten hittades.

Jordgubb/blåbär hittade vi först och det i en affär sex mil hemifrån.
(Ja, nu körde vi ju  inte dit bara för youghurten)
 Och persika/passion hittade vi hemma i elfte timman.
(Dagen innan kupongen gick ut)

Var de då värda att leta efter?
Jadå, de var mycket goda och krämiga.
Och att sockerhalten är lite lägre är väl aldrig fel
(12g mot 14g)
och det var absolut inget som gjorde smaken sämre.

Huruvida den hjälper mot matsmältningsbesvär som det utlovas vet jag icke.
Dels har jag inga större besvär med det och dessutom äter jag den inte dagligen.
Men om någon av mina läsare har sådana problem så är den väl värd att prova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0