Femti + ?

Tiden går fort när man har roligt sägs det.
Och jag har roligt för det mesta
så därför borde ju tiden gå fort
UTAN
att jag behöver skynda på den
eller....
 
Nu undrar ni säkert vad det är jag dillar om?
Jo, det är min ålder det handlar om.
I fjol fyllde jag femtio år
( det minns jag så väl!)
och ändå  envisas jag med att säga till folk
att jag är femtiotre år i år!
Tiden har alltså rusat iväg med tre år
på 365 dagar!
 
Huvaligen!
Hur ska detta sluta?
I mitt förvirrade tillstånd
är jag och maken alltså
jämnåriga i år;
men till nästa år då?
Är jag några år äldre än vad han är då
eller går tiden kanske ännu fortare;
är jag rent av pensionär då?
 Då får jag hoppas att min unge make
skjutsar mig til PRO:s  möten på moppen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0