Jag kan icke räkna dem alla.........

1 make
3 barn
3 barnbarn
så långt är det hela lugnt!
Sen kommer
9 syskon
19 syskonbarn
22 syskonbarnbarn
 jodå, än så länge hänger jag med!
(Tror jag!)
Vi går vidare med
10 fastrar/mostrar/ morbröder
och
24 kusiner!
(kan ha missat nån!)
Men sen är det kört!
Hur många
kusinbarn,
kusinbarnbarn
jag har vet jag inte!
För att inte tala om alla
ingifta,
bortgifta,
omgifta,
frånskilda,
omkomna
bortkomna
släktingar som finns!
(Den bortkomna är nock jag själv!)
Släkten är stor
och med stor spridning geografiskt och åldermässigt
så då må jag väl vara förlåten
att jag stod ett par meter ifrån en kusin i lördags utan att notera det!
Upptäckte inte släktskapet förrän dagen efter när jag la in korten!
Men jag var ju inte ensam.....
hon kände ju tydligen inte igen mig heller
ibland allt folk och fä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0