Första advent

Nu rullar det på må jag säga!
Igår var det första advent
och jag vaknade upp till ett vinterlandskap!
Så härligt!
Säger jag som inte skottade uppfarten
eller behöver bilen till jobbet!
Själv njöt jag bara av ljuset och julkänslan!
Det börjar så smått synas och kännas hemma hos oss att julen är på väg.
Helgen har bestått av
pepparkaksbak
gransrishämtning
och lite pyntning.
Och mer ska det bli...
lussekatterna är inte bakade
och inte mandelmusslorna heller
och julkapparna är inte köpta
och glöggen är inte smakad
och.....
Ja, det finns mer att göra.
Om man vill!
Och det vill jag nock!
(förutom att skotta då alltså!)
Ha en skön måndag så hörs vi alldeles säkert igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0