Fastlagsbulle, semla, hetvägg...


Kärt barn har många namn!
Och det finns olika sätt att äta den på;
i mjölk på tallrik
eller
på tallrik med gaffel som en bakelse
eller
ta av locket och använda som sked
eller
eller rätt upp och ner bara!
Själv föredrar jag att inte äta den alls!
Familjekvoten hålls dock uppe av maken som äter för mig också!


Fastlagsbulle
mandelmassa
grädde
lock på toppen!
Fast jag ätit två förut
ska jag äta opp den!


Fastlagsbulle
mandelmassa
grädde
lock på toppen!
Oj, vad jag mår illa nu!
Varför åt jag opp den?
(Britt G. Hallqvist)

Ja, hur många man kan äta innan man mår illa vet jag inte,
men två är inga problem för maken iallafall!

Ha en skön fettisdagskväll alla
med eller utan bulle!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0