Fortsatt tillbakablick!

Jag skulle ju skriva lite vad som hänt under min bloggstrejk(?).
En sak som jag gjort tre gånger är biobesök.
(Undrar om man kan formulera sig så? Tydligen för jag gjorde ju det!)

Första biobesöket var tillsammans med kolleger
och då var det Lärarförbundet som bjöd sina medlemmar i Tomelilla
på en liten trivselkväll med film, mingel och snacks.
Mycket trevligt!
Filmen vi såg var
New Year´s Eve


En film som lockade till både skratt och tårar och som kryllade av kända skådespelare.
Kanske lite förutsägbar men fullt sevärd.
Pluspoäng till att Jon Bon Jovi var med!


Nästa film såg jag tillsammans med maken
och då valde vi

(eller jag)
En gång i Phuket

En svensk film som också den innehöll kärlek och diverse förvecklingar.
Denna lockade dock inte till tårar men däremot till mycket skratt!

Tredje filmen valde William
och då blev det StarWars Episod 1 i 3D och med svensk tal!


Filmen varade i 2 timmar och sjutton minuter
och jag visste inte riktigt om jag skulle överleva det hela när vi gick in.
Men si det gjorde jag och faktum är att den var sevärd;
nu har jag  lite koll på vilka Anarkin, R2D2,Joda m.fl. är
även om jag nog måste erkänna att jag slumrade till emellanåt!

Denna tillbakablick blev något av en filmrecension.
Och troligtvis kan jag återkomma med fler sådana
eftersom maken och jag just nu är lite biofrälsta.
Det är skönt och avkopplande och underhållande att gå på bio.
Inget hoppande upp och ner för att hämta kaffe, gå på toa eller lägga i en tvätt
under ev. reklampauser utan man sitter där man sitter och njuter av lugnet.
Nästa bio ska maken få välja
(kanske)
och då blir det nog ingen kärleksfilm utan någon deckare;
kanske den här:


Så då får jag nog ha en kudde med mig.
Ja, inte för att sitta på alltså
utan  för att ha framför ögonen
eftersom jag inte kan springa ifrån och hämta kaffe,
gå på toa eller lägga i en tvätt
när det blir för hemskt
utan måste sitta kvar och njuta av lugnet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0