Ordning och reda igen eller......

Så då har jag röjt efter gårdagens födelsedagskalas
och tagit hand om resterna.
 
Sillen som blev över åts till lunch tillsammans med lite ägg.
Salladen blev till en kycklingsallad.
Potatisen och gräddfilen blev en potatissallad +
att lite potatis ska stekas och ätas tillsammans med resterande biffar ikväll.
Disken är undanplockad
och stolar och bord  är nedsatta i källaren igen.
 
Blommorna är satta i krukor
och övriga presenter på plats där de ska vara;
regnmätaren ute i trädgården,
skivan i cdspelaren,
tröjan i garderoben,
pengarna i min börs......
(Oops  där blev det blev kanske litta fel....
det var ju inte jag som fyllde år; undrar om han märker nåt!?)
 
Men nu ska jag iallafall ta en kopp kaffe och njuta av solen litta
och invänta William som kommer ikväll.
Sedan blir det till att kolla väderleksrapporten
för att se vad vi ska kunna hitta på
de närmsta dagarna.
 
Ha en skön kväll alla så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0