Ost och korv är gott och.....

 
 
....inget jag förknippar med
(Vågar inte skriva ut ordet!)
 
Jag brukar inte lägga mig i debatter
och inte vara helt allvarlig här på bloggen heller
men ibland bara måste jag.
Och nu är ibland!
 
Jag blir så trött på att allt ska tolkas
åt det sexistiska hållet.
Man brukar ju säga att
"det ligger i betraktarens öga"
och då måste man ju bara undra:
Har de inte öga för annat än sex!
(Ooops där skrev jag ordet iallafall!)
 
  Jag syftar givetvis på den mycket omdebatterade skylten i Simrishamn. 
http://www.ystadsallehanda.se/simrishamn/article1639435/Korvreklam-ror-upp-kanslor.html
 
 Jag är för jämställdhet och likabehandling.
Jag kan tycka att det är bra att vi har ett visst och vist genustänk.
Och ett vist genustänk för mig är att ingen ska stoppas
att tänka eller göra något pga av sitt kön.
Men att gå in och vända och vrida på alla
uttalanden eller all reklam eller alla kläder eller alla leksaker gör mig så trött!!
 Vi måste väl kunna se lite humor i reklam eller...
Och förresten vem har sagt att
 den röda munnen och de röda naglarna runt korven
tillhör en KVINNA?
Är det inte lite "ogenustänk" att ta det förgivet?!
 
  Nä, nu släpper jag detta och går och äter frukost!
Undrar vad jag vågar äta utan att det är sexistiskt?
korv?
skinka?
"bröna"?
Nä, inte ens ost verkar det som...
Se här:
 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7592194.ab
 
Fast det ska nock mer till än litta mat
för att jag ska bli betraktad som ett sexistiskt inslag!
Ha en bra dag alla så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0