Ska jag eller....

....ska jag inte?
Lilla barnbarnet är just nu inne
på sin första hela vecka utan blöja.
Och det går jättebra på dagtid
men på natten måste hon fortfarande ha blöjan på.
Natten som gick sov hon gott
i farmor och farfars säng ända tills 02.30
då farmodern väcks av:
"Mea kissa, Mea kissig"
 
Det är då det gäller att ta ett beslut på sekunden!
Ska jag helt kallt säga:
"Du har blöja på, kissa i den"
(och därmed sabotera lite av dagens idoga arbete)
eller säga:
"Jättebra, kom så skyndar vi oss upp"
(och därmed fortsätta dagens idoga arbete)
 
Jag behövde inte bestämma mig!
Mea tog beslutet!
Hon kröp helt sonika ur sängen
och gick mot toaletten
så då det var bara för farmodern att masa sig ur sängen
och följa med!
 
Att hon sen inte kissade något
det är ju en annan historia!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0