Dags igen!

Jag brukar ju vara gästskribent här på farmors blogg
för att ni ska få reda på hur det egentligen är.
Och nu är det dags igen!
Jag har passat min farmor och farfar lördag- söndag.
Och de skötte sig i stort
det var bara när de skulle sova som de tvunget skulle konstra!

Först la jag farmor klockan 20.00
men hon somnade inte utan smög upp igen efter cirka 45 minuter!
Och då hade farfar somnat på soffan!
(brukar han göra när han inte får sova middag!)


Men farmor kunde inte vara tyst utan väckte honom.
Jaha, och då fick man tvunget låta honom se lite fotboll innan sängdags.

Då gjorde jag ett nytt försök med farmor istället
och denna gången blev hon som tur var kvar i sängen.

Efter mycket om och men
och snack om att det fortfarande var ljust ute
fick jag till slut bort farfar från tv:n och in i sängen.

Så 22.00 hade jag äntligen fått båda på plats
(plus nallar och dockor)
på varsin sida om mig i sängen
och de snarkade gott båda två!

Puh, icke lätt att passa di gamle!

(Och så undrar de när vi ska göra om det......)

Ha en bra dag alla!
Nu får jag väl hem och ta hand om mamma och pappa också!
Kram Mea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0