Adventssaga

  Ulf Stark har i dagarna kommit ut med en ny bok som heter
JUL I STORA SKOGEN
Den handlar om  Vrese och diverse djur som finns i skogen.
Det är 1 december, den månad då barnen räknar dagarna till julafton. Men det vet inte Vrese, den ilskna gamla gårdstomten, eller Nina och Kain, kaninbarnen, som bor med sin talrika släkt i Stora Skogen. Än mindre vet de att de för första gången ska fira en underbar jul eller att tomten ska komma....
En underbar bok som jag tycker fyller en lucka i mitt julboksbibliotek.
Jag har många julböcker men har saknat en fin jul/adventssaga men nu har jag den!
Boken är uppdelad i 25 lagom långa kapitel som är perfekta att läsa som en adventssaga.
Bokens underbara bilder är målade av Eva Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0