Nästan rätt!

 
Radion stod på under morgonen
och musiken som önskades i "Ring så spelar vi" ljöd över köket.
Plötsligt var det marschmusik som strömmade ut genom högtalarna
och maken stod nästan i givakt!
Han har ett förflutet som trumpetare i Tomelilla ungdomsorkester
( fast det var förra seklet)
och gillar sådan musik.
Själv var jag också på min vakt för jag visste vad som skulle komma;
 nämligen läxförhöret!
Och jag var så glad!
Och jag kunde svaret!
Och där kom frågan:
(inte från Lisa Syrén utan från maken!)
Vad heter nu denna marschen?
(Nu skulle han få se att jag visst lyssnat på honom!)
 
Jag sträckte på mig och sa:
UNDER SVENSKA FLAGGANS VINGAR!
 Maken tittade sorgset på mig och sa:
 Ajamen älskling...
  
Ps.
Under blågul fana
hette den visst!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0