Rofyllt eller........?

Gillar inte trädgårdsdammar
och gillar inte  uppbyggda vattenfall
med vatten som porlar över stenar o.dyl.
Men skulle ändå vilja ha någon liten vattenaktivitet i trädgården.
Inte för tillrättalagd och prydlig
(måste passa in i övriga trädgården)
utan lagom enkel och lättplacerad.
Tittade runt bland inredningsbloggar och hittade vad jag sökte!
Många fina tips och exempel på minifontäner i zinkbalja.
Yes, där satt den!
Det var precis i min smak och mitt tycke!
Sådan ville jag ha!
 
Och nu är jag snart där!
Svärmor hittade en zinkbalja hos en väninna som sålde ut hus och hem
och den köpte hon till mig!
TACK!
Och i helgen inhandlades pumpen
och det hela provsprutades.
 
Nu får den vila till våren
då den ska färdigställas med lite fler och större stenar i botten.
Sedan ska jag bara hitta en bra plats där den ska placeras.
Och sedan måste jag ju ha en ny vilstol så att jag kan ligga och njuta av min nya oas!
Och kanske en potta vid sidan om också?!
För frågan är ju vad  vattnet framkallar först 
ro eller kissnödighet.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0